2011年6月26日

The Serenity Prayer

God grant me the serenity,
to accept the things I cannot change;
courage to change the things I can;
and wisdom to know the difference. 
Living one day at a time,
enjoying one moment at a time,
accepting hardship as a pathway to peace,
taking, as Jesus did,
this sinful world as it is,
not as I would have it,
trusting that You will make all things right,
if I surrender to Your will,
so that I may be reasonably happy in this life,
and supremely happy with You forever in the next.
Amen.

啊,求祢賜我一顆平靜的心。
去接受我無法改變的事物。
求祢賜我勇氣去改變我能改變的事物。
求祢賜我智慧能夠分辨其中的差異。
把苦難視為通往和平的必經之路,
效法耶穌一樣,照著祂所行的;
看清這個罪惡世界的真相,
而不是以自己的角度來看世界。
只要我降服在神的旨意下,相信神必使萬物變為美好,
好讓我今世可以快樂的生活,
也在永世與祢一起時,有極大的快樂。
阿門

~ Reinhold Niebuhr (美國社會福音神學家)

2 則留言:

處理中 提到...

是路過的。。朋友介紹的。= =+ 加油

阿妮 提到...

3Q ^_^